2016 m. lapkričio 1 d., antradienis

APIE MEILĘ ŠIEK TIEK KITAIP, BET TUO PAČIU TAIP PAT, KAIP VISADA

Aš neįsivaizduoju, kokio amžiaus esi tu, kuris dabar skaitai ar kuris skaitys vėliau, tačiau tikiu, kad visi jau yra nebe pradinukai, tačiau dar pamena pradines klases. Priverstinai prašau jas dar kartą prisiminti. Kiek iš jūsų neturėjo jokių meilės romanų laikotarpyje nuo 1 iki 9 klasės? Leidžiu mane vaišint gėrimais, jei tu to nepatyrei. Taigi daug kas tai patyrė ir dar daugiau to gailisi, prisimena su karčia šypsena, kuri tik veide, nes galvoje krauna ir krauna žemes ant tų prisiminimų, kad tik greičiau užkasti ir pamiršti. Ant kai kurių prisiminimų ir aš žemes verčiu, bet šiandien atkasti noriu, nes aktualu. 

Žodžiu šiek tiek nukrypstu nuo temos, bet tuo pačiu ir ne. Visiems mokykloje teko susidurti su poezija, ar ne? Daugiau ar mažiau, jūs žinote kas tai. Vieni skaito ir mėgaujasi, kiti patys sėkmingai kuria, treti pirštą sukioja prie smilkinio, jei pradedi apie tai kalbėt, tačiau esmė tokia, kad visi ją žino. Aš irgi su ja esu susipažinusi. Tiesa, susidraugauti pavyko ne iš karto. Nemėgo nei ji manęs, nei aš jos, sunkiai suvokiau tuos naudojamus motyvus, simbolius. Galvoju, na kodėl gi negalima tiesiai šviesiai parašyti

"esu abejingas pasauliui, jis svetimas man, geriau jaučiuosi savam" vietoj "pasauliu netikiu, o pasaka tikiu" (H. Radauskas). 

Ir tikrai nemokėjau nagrinėti poezijos, nesisekė man suprasti visko tarp eilučių, suprasdavau viską tiesiogiai. Jei lyrinis subjektas sėdi tarp obelių, tai ir sėdi. Nesigilinau kad gal tai reikšia vietą, kurioje gera, saugu, malonu, kad tai nėra sodas kaip sodas, o sodas, kaip rojus, šventa vieta, namai... Nesiklausiau poezijos taip pat, kaip šiuolaikiniai vyrai savo moterų, bet ir ji gera, kalbėjo sunkiomis užuominomis, kurias perkast buvo taip sunku. Būtent dėl to, jog nesupratau, jos ir nemėgau. Šitai tęsėsi gal du metus, kada aš taip nemėgau poezijos, kad jau ir mano lietuvių mokytoja keistu žvilgsniu perspėdavo, kad kitame vadovėlio skyriuje ji bus. Na ačiū, nuo prozos taip nenoriu atsitraukt, nes ji tiesmukiška gali būti ir aiški, ir dažniausiai tokia būna, o poezija lenda su savo neaprėpiamomis reikšmėmis. 

Paskutiniai metai mokykloje, aš sėdžiu, rašau eilėraščius, savu noru skaitau poeziją, nagrinėju, mokausi mintinai eiles. Bet vis dar sakau, kad man ji nepatinka. Būtent todėl ir liepiau jums prisiminti vaikišką meilę, kada tau labai patinka tas berniukas, bet tu neigi, nes, o ką kitos mergaitės ir berniukai pagalvos, kad man patinka jis? Tyčiosis, lieps pasibučiuoti, o aš juk nenoriu bučiuoti kažkokio tai idioto, kuris nuolat vaikšto išpešiotais marškiniais ir žandais, aplipusiais per pietus valgyta bulvių koše. Kai augi, bręsti, tai ir tas idiotas tampa neatsiejama tavo gyvenimo dalimi, nes jį papildo. Galų gale pribręsti tam žingsniui, kuomet jau gali prisipažinti, kad tas idiotas tau patinka, jau gali nuvalyt jam maisto likučius nuo veido ir padėti paistaisyti tuos nelemtus marškinius. Viskam ateina savas laikas, tai galų gale atėjo ir tas, kada jau galiu prisipažinti, kad vis dėl to patinka man ta poezija, aš myliu ją ir ji visada man patiko. Traukė tuo savo paslaptingumu, metė man iššūkį, nebuvo tiesi ir šviesi, o turėjo savy kai ką, ko nežinojau. Noras tai išsiaiškinti peraugo į prisirišimą, kuris laikrodžiams tiksint perauga į ką? Meilę. 

Aš apdovanoju save meduoliu už drąsą prisipažinti, kad prisidedu prie poezijos kūrimo, puoselėjimo ir branginimo. Tik kiek laikrodžio ratų ir kalendorio lapelių reikės, kad dar išdrįsčiau ir kam nors parodyti savo eiles? Meluoju. Tiesą sakant du žmonės jau girdėjo mano pirmą ketureilį,paskui dar vieną, dar vieną ir dar... į kuriuos sudėjau daugiau savęs, nei į bet ką kitą per 18 metų.  Meilę mirusiems savo seneliams išreiškiu deklamuodama jiems savo eiles. Pirmus variantus ir išgrynintas, linksmas ir skirtas būtent jiems. Mano senelis mėgo rašyti eiles. Aš radau jo rankraščius palėpėje ir visus iki vieno susirinkusi perskaičiau po šimtą kartų. Tai mane įkvėpė nagrinėti poeziją. Daug sužinojau apie savo tėčio tėtį. Tokių dalykų neįmanoma buvo pasakyti apie jį iš kasdienio gyvenimo. Tai kažkokia magija. Moku mintinai tris jo eilėraščius, kurie ne tik kad man padeda jo nepamiršti, bet ir suteikia stiprybės, kuomet liūdna taip, jog rodosi imk ir sulįsk sau užpakalin ir niekada daugiau neišlįsk. 

Viskas susiję. Viskas. 

Neplanavau, bet pabaigai palieku savo vieną ketureilį. Bendraminčiai, komentaruose palikti porą sakinių, kaip supratot šias eilutes. Būsiu dėkinga iki dangaus ir atgal. 

17 komentarų:

  1. Dovile! Gražu gražu gražu. Paprasta, bet gražu. Džiaugiuosi vėl galėdama skaityti tavo mintis ne tik apie madą ir grožį ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Rugile, labai tau ačiū! Tikiuosi, kad užsuksi čia dažniau, nes labai lauksiu!

      Panaikinti
  2. Aš iki dabar dar kartais tos poezijos nesuprantu, bet mėgstu kartais paieškot juose prasmės, ar pati kartais sukuriu vieną kitą ketureilį :), o taviškio minties žodžiais nusakyt negaliu (juk taip būna, ane?), tik va ką suformuluot galiu, tai, kad lįsdamas į pavojų, tu visada nors kiek nukentėsi ir (nežinau, čia šitą manau aš sugalvojau pati reikšmę ir, kad tu ne tokią turėjai omeny :P) jog kiekvienas pats žino kada jam numirti ir, kad tik jis pats gali (perkeltine prasme) "išsikasti sau duobę" :))

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tu viską interpretavai savaip, kas labai labai džiugu ir ačiū, kad pasidalinai savosiomis mintimis. Nežinau kaip kitiems tikriems peotams, bet man be galo smagu, kada mano kūrinius nagrinėja ir tai įsitikinau dar kartą!

      Panaikinti
  3. labai patiko palyginimas su siuolaikiniais vyrais, Radausko eilute apie svetima pasauli (net nusirasiau!!!), ir zinoma tavasis kurinukas! su poezija lyg siol nedraugavusi ir net i jos puse neziurejusi kazkaip magiskai igavau noro ir pati pameginti kazka sukurti, ir kitu kuryba paskaityneti, panagrineti...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. o cia minimalus, trumpas bet drutas mano poezijos supratimas:
      "pasitempei kakla, katineli, lisdamas suns budon" - kisimasis ne i savo reikalus duoda neigiamas pasekmes.
      "issikasei sau duobe, numireli, paimdamas laimes skolon" - joks sveikas, o svarbiausia laimingas zmogus nesitikes atlygio uz gera darba

      Panaikinti
    2. Pirmąsias eilutes supratai teisingai ir taip, kaip turėjau omenyje!!! Ak, vadinasi perteikiau viską teisingai, vadinasi įmanoma suprasti, ką paslėpiau už šių eilučių, vadinasi buvo profesionalu!

      Kita dalimi turėjau omeny ne visai tai, bet esmė panaši. Lauksiu dar, gal kas įvardins tiksliau.

      Ačiū tau labai!

      Panaikinti
  4. Labai labai patiko šis Tavo įrašas! ❤ Aš taip pat esu panašioje būsenoje. Anksčiau ne itin mėgau poeziją, nemokėjau jos kurti. Tačiau dabar aš esu parašius keletą eilėraščių, kuriuos drąsiai galiu vadinti GERAIS, arba bent jau neblogais, palyginti su ankstesniosiomis mano eilėmis. Aplinkiniams taip pat jos patiko.
    Aš pradėjau mėgti ir kitų autorių darbus. Ačiū už tai skaitovų konkursui, kuris mane taip įkvėpė skaityti ir kurti poezija. Alsuoti ja.
    Anksčiau, kuomet nemėgau poezijos, man tai atrodė šiek tiek gėdinga. Juk gyvenime esu pasižymėjusi kaip rašytoja (prozos), o poezija neužsiimu! Tačiau aš visą tą laiką laukiau. Laukiau, kada ji man ims patikti. Norėjau, kad ji man patiktų. Juk ji tokia paslaptinga, elegantiška... Tarsi paslaptis, kurią įminau ką tik.
    Ačiū, Dovile, kad ir mane įkvėpei parašyti prozą apie poeziją!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Labai ačiū! ❤

      Man taip gera dalintis savo mintimis ir tada rasti bendraminčių. tada jaučiuos ne viena! Ačiū už komentarą ir savo pasidalytais jausmais! ❤

      Panaikinti
  5. Iš kart aš apie ketureilį:
    Apie katinėlį: per didelis noras kištis į kitų žmonių reikalus, galbūt kažką nurodinėti. Taip galima ir sau galą pasidarytų besistengiant dėl kitų reikalų.
    Apie numirėlį: žmogus vėlgi ima iš kito laimę ir jos neskaičiuoja, švaisto kaip vėjas lengva paplūdimio smėlį, nesuvokdamas, kad reikės už tai sumokėti.

    http://knygumergaite.blogspot.lt/2016/11/zmogus-kuris-bijo-prisipazinti-apie.html
    Nuoroda į šiokia tokia mano pačios išpažintį.
    Visad bijojau prisipažinti žmonėms apie dalykus, kurie suteikia man laimės.
    O tavo visi šie kūriniai, parašymai, išsiliejimai... Norisi skaityti dar ir dar ♥ terapija sielai.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, taip, taip!!! Ketureilis suprastas taip, kaip aš jį parašiau, apie ką galvojau rašydama!

      Būtinai lekiu paskaityti! ❤

      AČIŪ AČIŪ AČIŪ ❤

      Panaikinti
  6. Kitaip, bet kartu ir taip pat, kaip visada,- įtikinančiai ir įtraukiančiai. Ačiū :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Labai labai gražu, nežinau kurioj vietoj būtent, bet tiesiog visas šis įrašas labai žavus. Šaunuolė. Ir tikiuosi, kad kadanors galėsiu daugiau Tavo poezijos paskaityti!
    P.S aš esu tam laiko tarpe, kuriam buvai ir tu - nepatinka, nes nesuprantu. :D

    AtsakytiPanaikinti
  8. Įdomus ketureilis. Nematau aiškios sąsajos tarp pirmos ir antros dalies todėl visai nepretenduodamas čia į teisingą interpretavimą tik paminėsiu, kad tai gražūs gyvenimo netikėtumai. Jei katinėlis (ne servalas) lenda į šuns (ne lojančios kišeninės žiurkės) lenda į šuns būdą, tai šuo jam prispaus uodegiuką, o ne šis kaklą pasitemps. Tai ir numirėlis ne geriau. Šiaip žmonės ima laimę ir būna laimingi, džiaugiasi meile (kad jau paminėjai) iki devintos klasės. Ir/arba vėliau džiaugiasi, kam kaip. Vieni tiesiog yra mieli žmonės ir jiems gerai viskas sekasi. Kiti turbūt bando skolintis tą laimę ir nieko jiems neišeina. Duobes tik kasasi sau durneliai. Tokias psichologines, į kurias krenta paskui rudenį kartu su lapais auksiniais.
    Ne veltui sako, kad poezijoje rasi viską, ką nori. Ir save gali pamatyti. Brrr.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū.

      Aha, poezija tokia - Brr. Ko gero geriausias apibūdinimas ever, kokį tik girdėjus esu ir pilnai pasirašau po šiuo apibūdinimu.

      Panaikinti